Spørsmål og svar
Her på siden finner du svar på spørsmål vi ofte får fra gjestene våre.
Hvordan betaler jeg online og ser status på betalingen min?
- Hvis du har mottatt leiebevis/bekreftelse pr. e-post, klikk på linken i e-posten som fører deg til ditt elektroniske leiebevis. Velg "Betaling" under menypunktet "Reisedokumenter". Her kan du gjennomføre betalingen og se status på innbetalingene dine.
- Har du mottatt leiebeviset med brevpost, inntast webadressen som er oppgitt i adresselinjen i nettleseren din. Velg "Betaling" under menypunktet "Reisedokumenter". Her kan du gjennomføre betalingen og se status på innbetalingene dine.
Er der dyner og puter i ferieboligen?
- Det er alltid dyner og puter i ferieboligene våre, minimum tilsvarerende det antallet personer ferieboligen er beregnet til.
Kan vi ta med ekstra barn utover det antall personer ferieboligen er beregnet til?
- Det er mulig å ta med ett ekstra barn på under 2 år, men det er ikke egen soveplass til barnet. Du kan ta med barneseng selv eller leie en hos oss via ditt elektroniske leiebevis. Dette finner du under punktet "Tilleggsytelser".
Hvordan bestiller jeg sengetøy, barneseng, barnestol, sluttrengjøring o.l.?
- Har du mottatt leiebevis/bekreftelse pr. e-post, klikk på linken i e-posten som fører deg til ditt elektroniske leiebevis. Velg "Tilleggsytelser" under menypunktet "Reisedokumenter". Her kan du bestille diverse tilleggsytelser, som du gjør opp for ved ankomst til feriesenteret.
- Har du mottatt leiebeviset med brevpost, inntast webadressen som er oppgitt i adresselinjen i nettleseren din. Velg "Tilleggsytelser" under menypunktet "Reisedokumenter". Her kan du bestille diverse tilleggsytelser, som du gjør opp for ved ankomst til feriesenteret.
Hvor finner jeg nøkkelen hvis jeg ankommer utenfor åpningstid?
- I leiebeviset er det angitt hvor du finner nøkkelen. Skulle dette ikke være tilfelle, vil du ved ankomst til nøkkelutleveringsstedet kunne se en beskrivelse av hvor nøkkelen er. Det skjer ofte at våre gjester ankommer utenfor åpningstid, og det er helt problemfritt.
Hvordan oppgir jeg at jeg ønsker å ta med kjæledyr?
- På forsiden av Danland.no velger du "kjæledyr tillat" under fasiliteter til venstre på siden. Deretter er det kun mulig å bestille en feriebolig hvor kjæledyr er tillatt. Det koster DKK 275,- pr. kjæledyr du tar med, dette betales ved ankomst til feriesentret.
Hvor mange kjæledyr kan jeg ta med?
- Man kan ta med 2 kjæledyr i de enhetene hvor kjæledyr er tillatt. Hvis du ønsker å ta med flere, må dette først klareres med oss. Kontakt vårt hovedkontor mandag-fredag fra 9-17 på tlf.: (+45) 70 13 16 16. Det koster DKK 275,- pr. kjæledyr du tar med, dette betales ved ankomst til feriesentret.
Hvordan sender jeg en reklamasjon?
- Er du i ferieboligen? Kontakt feriesentrets resepsjon eller lokalkontoret. Telefonnummeret står nederst på leiebeviset ditt.
- Har du reist fra ferieboligen? Send en e-post til lejerservice@danland.dk.
Oppgi bookingnummeret ditt sammen med reklamasjonen.
Kan jeg endre bestillingen min til et annet feriesenter?
- Hvis det er mer enn 35 dager til ankomst, er det mulig å endre din bestilling. Er der mindre enn 35 dager til ankomst er det de generelle avbestillingsbetingelser som gjør seg gjeldende. Les mer i punkt 3 og 4 i Danlands generelle leiebetingelser..
Kan jeg endre bestillingen min til en annen periode?
- Hvis det er mer enn 35 dager til ankomst, er det mulig å endre bestillingen. Hvis det er mindre enn 35 dager til ankomst, er det de generelle avbestillingsbetingelsene som gjelder. Les mer i punkt 3 og 4 i Danlands generelle leiebetingelser.
Gratis avbestilling inntil 35 dager før ankomst
-
Det er gratis avbestilling med 35 dager til ankomst for nye bestillinger med ankomstdato frem til 3. januar 2025, med unntak av de ukene huseieren har tillatt 15 dagers avbestilling (se over).
Sjekk vennligst detaljene på siden før du gjennomfører bestillingen. Avbestillingsmuligheter samt dato for senest mulige avbestilling vil fremgå av leiebeviset ditt.